Dela nyhet
Laxacupen
14 jul, 09:59 1 kommentar
Spelschemat för Laxacupens gruppspel är publicerat. Spelschema Laxacupen
Laxacupen har även en app med spelprogram, resultat mm.
Vi ledare valde efter en hel del överväganden att bara deltaga med ett lag. Vi är lite för få för 2 lag och lite för många för ett lag. Vi kan heller ej låta spelare hoppa mellan lagen om det skulle bli skador/ sjuka i det ena av lagen då det ej är tillåtet enligt regelverket. P2012 är också på Laxacupen och deltar i P2011-serien så ej heller därifrån kan vi låna spelare. Detta innebär att flertalet av spelarna kommer att spela 4 av 5 matcher i gruppspelet och det kan också bli begränsningar i speltid vid ett ev slutspel. Alla spelare kommer dock att få speltid även i slutspelet. Vilka som står över vilka matcher meddelas i samband med matchstart.
Vi kommer att bo på en skola som heter Sturegymnasiet. (1,7 km promenad från Halmstad Arena). Vi äter våra frukostar på Sturegymnasiet men lunch och middag på Halmstad Arena. Meddela Niklas ev specialkost snarast.
Vi spelar första matchen på torsdag kl. 12:00 och samlas utanför Sturegymnasiet Halmstad 9:30 på torsdag 25/7. OBS, Ingen incheckning förrän alla spelare och ledare är på plats.
Transport till och från Halmstad löser alla på egen hand. Samåk gärna.
Vi äter vår första lunch efter första matchen så ta med mellanmål att äta innan matchen.
Vi hoppas att det funkar med promenader men om det går kanske vi kan komma att behöva någon hjälp med skjutsning. Vi kan också komma att behöva någon hjälp med t.ex inköp av mellanmål.
Packlista:
- Matchkläder inkl. flera par strumpor, gärna flera par shorts, fotbollsskor, benskydd samt ev MV-utrustning. Om ni köpt nya skor så se till att använda dem ett tag innan för att undvika skoskav Både MV och utespelarställ för MV. Överdragskläder att ha på sig mellan matcherna. Försök att i möjligaste mån ha AIF-kläder. Vattenflaska/ flaskor.
- Plåster, skavsårsplåster, ev mediciner, vätskeersättning, ev druvsocker.
- Bekväma skor/ tofflor att ha mellan matcher.
- Fritidskläder att ha på sig på kvällarna.
- Regnkläder om det ser ut att behövas utifrån väderprognos.
- Luftmadrass/ madrass/ Sovsäck eller lakan/täcke, Kudde. OBS! INGA dubbelluftmadrasser. Det får inte plats i sovsalen. Om några vill dela en dubbelluftmadrass är det OK men då får ni göra upp det innan.
- Hygienartiklar, handduk. Obligatoriskt med dusch efter sista matchen varje dag.
- Någon eller par galgar att hänga kläder på i sovsalen.
- Badkläder om tillfälle till bad ges.
- Ryggsäck att kunna ha det man behöver ha tillgång till under dagarna.
Samtliga spelares och vårdnadshavares mobiltelefonnummer skall vara uppdaterade på lagets hemsida så att vi enkelt kan nå spelare/ vårdnadshavare om det skulle behövas. Dubbelkolla så att allt stämmer.
Från att vi anländer till dess vi lämnar Halmstad representerar både ledare, spelare och föräldrar Asarums IF. Positivt stöd från läktare är välkommet men inget gnäll på domare, läktarcoachning eller något annat negativt. Alla spelare och ledare ska behandla lagkamrater, ledare, funktionärer, spelare och ledare samt supportrar i andra lag med respekt och vänlighet.
Även om det självklart främst är en rolig aktivitet ska alla spelare under hela cupen också agera för att ge laget så goda förutsättningar till bra prestationer på planen som möjligt. Det innebär t.ex att vi inte stör varandras sömn eller vila. Att var och en håller ordning på sin sovplats och har med sig rätt utrustning till matcher etc samt respekterar de tider vi ledare anger.
Kommentarer
Anders Holmqvist 24 jul, 16:20
Nu har vi satt preliminära trupper för gruppspelet. Planen är att alla ska få 4 matcher i gruppspelet, men vi kommer att ha med oss 17 eller 18 spelare till varje match så det kanske inte blir jättemycket speltid i alla 4 matcherna.
Är det någon förälder som tänker sig att vara på plats bara en dag så höra gärna av er till mig. Det vore ju tråkigt om er barn inte spela just den dagen när ni är på plats.